همه ما خیلی خوب می دانیم که روش های زیادی برای جلب توجه مشتریان بالقوه وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده درست از طراحی سایت است.

به نقل از forbes؛ سایت شما نه تنها حاوی اطلاعات کلیدی درباره برند است بلکه در همان نگاه اول می تواند حرف های زیادی درباره شرکت به مخاطب هدف بگوید.

آیا شرکت شما توانسته از این قدرت به خوبی بهره ببرد؟ فرآیند موجود تسهیل شده و ناوبری در سایت آسان است؟ آیا ظاهر سایت به اندازه کافی جذابیت دارد و می تواند نظر کاربر را به خود جلب کند؟ همه این سوالات را می توان به کمک طراحی مناسب سایت پاسخ داد.

برای اینکه به شما کمک کنیم بر روی جنبه های مهم و کلیدی طراحی سایت تمرکز نمایید در این مقاله تصمیم داریم برخی از این جنبه ها را با هم مرور کنیم و ببینیم کدام بخش از طراحی سایت بیشتر می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.

طراحی سایت را با نیازهای کاربران هماهنگ و مرتبط سازید:

طراحی سایتِ ترغیب کننده و مناسب برای ایجاد تجربه ارزشمند برای مخاطبان و مشتریان بالقوه، ضروری است. طراحی شما باید کاربرپسند باشد و محتوای غنی داشته باشد که بتواند با نیازها و ارزش های کاربران هماهنگ و مرتبط گردد. ناوبری سایت و محتوایی که در آن تولید می شود باید بتواند مشتری را در کل سایت به راحتی منتقل نماید، تمایل و رغبت او را برای گشت و گذارِ بیشتر، حفظ کند و در نهایت مشتری بالقوه را به خرید کردن از سایت ترغیب نماید. همه این ها از طریق تجربه کاربری عالی فراهم خواهد شد.

منوهای سایت تان را مدیریت کنید:

قبل از هر چیزی باید به این فکر کنید که منوهایتان چه کارکردی خواهند داشت. حالا می توانید این منوها را با حفظ عملکردشان زیباتر سازید. مطمئن شوید که در انتخاب محتوای منو هوشمندانه عمل می کنید. هیچ وقت منوهای سایت را دست کم نگیرید زیرا این ها ابزارهای ارتباطی شما محسوب می شوند.

در هر شکل واکنشگرایی، منوهای سایت می توانند اطلاعات زیادی درباره برند و کسب وکارتان ارائه کنند. منو را مثل یک طرح ببینید. باید طرح شما به طور طبیعی جریان داشته باشد و به طور مستقیم پیام هایتان را به گوش مخاطبان برساند.

اگر کاربر تنها یک موضوع را در سایت مورد بررسی قرار دهد شک نکنید که آن منوهای شماست. پس سعی کنید در طراحی و انتخاب منوها هوشیار باشید. می دانید هدفتان از طراحی این منوها چیست؟

بر روی ارزش هایتان تمرکز کنید:

با رشد روزافزون فعالیت های B2B در بازار، تغییر در گزاره های ارزشی و برند شرکت ضروری است. تمرکز کردن بر روی ارزش های انگیزشی و فردی می تواند شرکت B2B شما را از سایر شرکت ها متمایز سازد. این تغییرات باید در سایت شرکت هم دیده شود. علاوه بر این، سایت باید نشان دهد که شما چالش های پیش روی مشتری را می شناسید و آن ها را درک می کنید. گزاره ارزشی به روز شده و گزاره های برندِ تغییر یافته باید به طور مستمر به کار روند و باعث بهبود تجربه کاربری شوند.

محتوای مناسبی برای سایت تان انتخاب کنید:

نمایش اطلاعات درست با تجربه کاربری تمیز برای هر کدام از کاربران وب، بسیار ضروری است. محتوای مناسب و کمیت آن به هدفی که از طراحی سایت دنبال می کنید بستگی خواهد داشت. برای سایت های B2B، ممکن است هدف شما جلب نظر مخاطب با تولید اطلاعات کافی باشد و آن ها را به سمت سرنخ شدن سوق دهد. قرار دادن همه جزییات می تواند مشتری بالقوه تان را خسته کند و او را از سایت دور سازد. پس باید بدانید چگونه می توانید به شیوه هوشمندانه ای از محتوای سایت برای جلب توجه مشتریان کمک بگیرید.

سایت تان را واکنش گرا طراحی کنید:

اتخاذ طراحی موبایل فرندلی برای سایت ها در دنیای امروزی به یک موضوع ضروری تبدیل شده است. اگر در دنیای امروزی سایت شما برای گوشی های هوشمند مناسب نباشد کاربر خیلی سریع آن را ترک خواهد کرد. مخاطب شما مجبور نیست برای تماشای سایت تان صفحه نمایشش را مدام تغییر دهد. این شما هستید که باید به فکر صفحه نمایش کاربران تان باشید. به همین خاطر باید طراحی سایت و منوهای آن را به گونه ای انجام دهید که در گوشی های موبایلی هم ظاهر مناسبی داشته باشد.

سرتیترها و call to action (دکمه های فراخوان اقدام به عمل) شفافی داشته باشید:

دو مورد از مهم ترین عناصر طراحی سایت که باید همیشه مدنظر داشته باشید تا بتوانید نظر مخاطبان را به خود جلب کنید، نوشتن سرتیترها و call to actionهای شفاف و واضح است.

در این شرایط باید بتوانید call to action ها و سرتیترهای قوی ، شفاف و تمیزی بنویسید. به عنوان مثال آنالیتیکس سایت را کاوش کنید و ببینید مخاطب در چه بخش هایی از سایت بیشتر حضور داشته و با چه بخش هایی بیشتر تعامل داشته است. این صفحه ها حالا یکی از مهم ترین بخش های فروش بر روی سایت تان هستند. در گام بعدی باید از خودتان بپرسید: چگونه می توانم این صفحه را برای جذبِ تبدیلِ بیشتر بهینه سازی کنیم؟ بهترین کار برای انجام اینکار داشتن سرتیترهای قوی و call to action های مرتبطی است که به شما کمک می کند ترافیکی با نرخ تبدیل بالا داشته باشید.

محتوای با کیفیتی تولید کنید:

کیفیت محتوایی که تولید می کنید بخش ضروری از فرآیند طراحی سایت است. اگرچه این موضوع به نظر قدیمی می رسد اما اگر محتوای با کیفیتی نداشته باشید هیچ کدام از فعالیت های سئو، تلاش های تبلیغاتی و طرح ها و گرافیک های زیبا نمی تواند ارزشی برایتان داشته باشد. همه این تکنیک ها برای جذب ترافیک به سایت ضروری هستند اما قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید محتوای با کیفیتی دارید که ارزش جذب مشتری بالقوه به سایت را دارد.

شما به محتوایی نیاز دارید که بتواند ترافیک سایت را حفظ کند و باعث خوشحالی کاربران شود. کاربر شما باید از اینکه وارد سایت شده خوشحال و راضی باشد و بتواند از محتوای موجود به خوبی بهره ببرد. اگر چنین اتفاقی روی دهد مخاطب تلاش می کند بارها و بارها به سایت بازگردد و محتوایتان را کاوش کند. همه این اتفاقات به افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش منجر خواهد شد.