من زمان کافی برای صحبت کردن در این باره را ندارم؛ می شه ایمیلی که حاوی اطلاعات مورد نیاز است را برایم ارسال کنی؟

گاهی از اوقات حتی قبل از اینکه خودتان را به مشتری نشان دهید و ثابت کنید، با مشکلات این چنینی مواجه می شوید. این موضوع بدین خاطر است که آن ها سایت را از منظر دیگری مورد بررسی قرار می دهند.

وقتی چنین عذر و بهانه ای را می شنوید، فقط بگویید که مشکلی ندارد. فقط مطمئن شوید که توضیحات کافی را برایشان ارسال می کنید و همه چیز را به سرعت برایشان تعریف می کنید. بر روی مزایای کارتان تمرکز داشته باشید نه قابلیت ها.

 من به سایت نیازی ندارم. خودم صفحه فیس بوک، لینکداین و گوگل را دارم.

در چنین شرایطی به مشتریتان بگویید که با وجود رسانه های اجتماعی باز هم به سایت نیاز دارند.

با اینکه در عصر فعلی حضور در رسانه های اجتماعی برای کسب وکارها یک ضرورت است اما داشتن سایت همیشه مهم تر از هر چیزی بوده است.

صاحبان کسب و کارها به کمک سایت هایشان می توانند بر روی روایت داستان هایشان کنترل داشته باشند. علاوه بر این، کسب و کارها مجبور نیستند با لینک ها و تبلیغاتی که سایر شرکت ها در رسانه های اجتماعی منشن می کنند رقابت کنند. سایت آن ها فضای اختصاصی شان است که می توانند فعالیتشان را به جهانیان نشان دهند و به آن ها بگویند در حال انجام چه کارهایی هستند.

علاوه بر این، سایت می تواند همان کاری که رسانه های اجتماعی انجام می دهند و صفحه گوگل مای بیزنس نمی تواند انجام دهد را در اختیارتان بگذارد.

به عنوان مثال می توان قرار ملاقات یا رزروی ایجاد کرد، عضویتی را به فروش رساند، موارد دیجیتال را دانلود کرد، محصولات فیزیکی را به فروش رساند و از کلمات کلیدی هدف برای رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو استفاده نمود.

سایت ابزار قدرتمندی است که بدون آن نمی توانید فعالیت هایتان را گسترش دهید.


همچنین بخوانید: اهمیت داشتن وب سایت شخصی برای موفقیت

 

من در حال حاضر سایت (یا طراح سایت) دارم.

اگر به هنگام ارائه کارتان این بهانه را شنیدید باید بدانید که دچار دردسر شده اید.

این موضوع بدین خاطر است که قبلا درباره دارایی های این شرکت یا وجود طراح سایت در شرکتشان تحقیقات کاملی انجام نداده اید. همین امر به مشتری نشان می دهد شما برنامه ریزی درستی ندارید. شاید می دانستید آن ها سایت دارند اما نتوانستید به آن ها توضیح دهید که سایتشان مشکلات جدی دارد و باید به فکر برطرف کردن چنین مشکلاتی باشند.

صاحبان کسب و کارها زمان زیادی برای هدر دادن ندارند. اگر برای عقد قرار داد و توضیح فعالیت هایتان وقت کافی ندارید و نمی توانید به آن ها توضیح دهید چرا به سایت جدید و بهبود یافته ای نیز دارند باید منتظر شنیدن چنین عذر و بهانه هایی هم باشید.

من به طراح سایت نیازی ندارم. می خواهم خودم سایتم را طراحی کنم.

این موضوع به ظهور سایت سازها بر می گردد. این روزها سایت سازها جایگزین فعالیت های طراحان سایت شده اند.

وقتی با این مشکل بر خورد می کنیم، باید توضیح دهیم که سایت سازهای ارزان همگی برای سایت های شخصی کوچک خوب هستند اما کسب وکارهایی که می خواهند وسعت بیشتری به کارهایشان ببخشند نمی توانند از چنین مواردی استفاده کنند.

آن ها به سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و طراح حرفه ای برای ساخت سایت نیاز دارند که همه چیز را برایشان انجام دهد. هیچ کدام از این موارد بدون کمک فردی که از دانش طراحی سایت برخوردار است ممکن نخواهد بود.

فکر می کنم شما تیم کوچکی دارید یا به اندازه کافی تجربه طراحی سایت ندارید.

اگر کسب و کارتان تازه شکل گرفته و نمونه کارهای زیادی برای نشان دادن ندارید این مسئله برایتان دردسرساز خواهد شد.

شاید نتوانید طرف مقابل را به این راحتی ها متقاعد کنید. از خودتان بپرسید چه چیزی باعث شده است من به سراغ این مشتری بروم؟ اگر برنامه، فرآیند، مستندات و سیستم حرفه ای مدیریت پروژه را در اختیار دارید از طریق یک جلسه آنلاین یا حضوری این ها را به مشتریتان نشان دهید.

اگر به آن ها نشان دهید چگونه کسب وکارتان را اجرا می کنید قادر خواهید بود همه شک و تردیدها را از طرف مقابل بگیرید و به آن ها اطمینان بدهید که کارتان را بلد هستید.

فکر نکنم شما درک درستی از کسب وکار من داشته باشید.

تا به این جای کار شما نیچ واضحی دارید که برایش طراحی می کنید و فضای کاریتان را به خوبی می شناسید. اگر چنین است، این عذر و بهانه قابل قبول نیست.

در چنین شرایطی بهترین کار است که نمونه کارهایی که قبلا برای مشتریانتان انجام داده اید را ارسال کنید و به آن ها نشان دهید در صنعت مربوطه تجربه کافی برای طراحی سایت را دارید.

مهارت ها و تجربه هایتان را به کمک این نمونه کارها نشان دهید. سپس دوباره به سراغشان بروید و باز هم تلاش کنید. اگر به طور واضح در این جلسات نیچ و حوزه کاریتان را مشخص نکرده اید، باز هم آن را توضیح دهید تا مطمئن شوید باز هم چنین عذر و بهانه ای را نمی شنوید.

 بودجه کافی برای طراحی سایت نداریم.

 اگر بودجه طراحی سایت را به مشتری گفته اید و این بهانه را شنیده اید ممکن است مشتری بالقوه تان مشکلات زیر را داشته باشد:

  • در حال حاضر بودجه طراحی سایت را نداشته باشد.
  • شاید احساس کرده که کارتان زیاد ارزشمند نیست و نمی تواند به شما اعتماد کند. اگر نتوانید به درستی و به طور واضح ارزش سایتی که طراحی می کنید را نشان شان دهید قطعا تمایلی برای عقد قرار داد با شما نخواهند داشت. در چنین شرایطی بهتر است هزینه ها را کاهش ندهید و وقت خودتان و مشتری را نگیرید. سعی کنید ارائه درستی داشته باشید تا بتوانید ارزش واقعی طراحی سایت را به زبانی توضیح دهید که برایشان قابل درک است.
  • شاید می خواهد چانه بزند و قیمت ها را کاهش دهد. همه مشتریان به دنبال طراحی سایت با کمترین هزینه موجود هستند. خیلی هایشان اصلا به کیفیت سایت اهمیتی نمی دهند. اگر با چنین افرادی مواجه شدید کار را رها کنید و ترکشان کنید.

طراح دیگری به من گفت که در عرض سی روز سایتم را در صفحه اول گوگل به نمایش خواهد گذاشت.

یکی از مشکلات مواجهه با مشتریان این چنینی این است که آن ها همیشه شما را اذیت می کنند. اصلا مهم نیست چقدر با آن ها بحث کنید یا شرایط رقابتی را برایشان توضیح دهید. این افراد حرف خودشان را می زنند. سعی کنید با این افراد مبارزه و بحث نکنید.

به کاری که از عهده انجام دادنش بر نمی آیید وعده ندهید. در عوض سعی کنید واقعیت را نشان شان دهید. به آن ها بگویید: با این سایت شما در عرض سی روز در جایگاه اول گوگل نخواهد بود اما با گذشت زمان می توانیم تعداد سرنخ هایتان را تا 15 درصد افزایش دهیم.


همچنین بخوانید: چگونه یک شرکت خوب سئو برای کسب و کار یا سایت خود انتخاب کنیم؟


من برای امضای قرار داد زمان ندارم. می توانیم کار را شروع کنیم و بعدا به امضای قراردارد بپردازیم؟

اگر مشتری می خواهد امضای قرارداد را به تعویق بیندازد، باید مراقب باشید.

این نوع مشتریان از شما کار می کشند و بعد از گذشت چند ماه دستمزدتان را هم به درستی پرداخت نمی کنند.

اگر همان ابتدای پروژه دوست نداشتند قرارداد را امضا کنند عذرشان را بپذیرید و کار رها کنید.

خودتان را برای پاسخ دادن به بهانه های رایج آماده کنید.

مقالات زیادی هست که به صاحبان کسب و کارها توصیه می کند برای ساخت سایت شان از طراحان سایت کمک نگیرند.

این مقالات شاید درست بگویند اما حرفشان زمانی صادق خواهد بود که بگویند نوع خاصی از طراحی سایت ممکن است برای برخی از کسب و کارها مفید نباشد.

شاید طراحی اطلاعات خوبی درباره کسب و کار مقابل نداشته باشد و نتواند سایت را با اهداف آن ها همتراز کند یا اصلا در کارش حرفه ای نباشد. در چنین مواردی بله بهتر است اصلا طراح سایت استخدام نکنید.

با این حال اگر طراح حرفه ای هستید و با فرآیند کار اشنایی کامل دارید می توانید پروژه های متعددی را بپذیرید.

بهتر است خودتان را برای پاسخ دادن به بهانه های متعدد مشتریان بالقوه آماده کنید و نگرانی هایشان را برطرف نمایید.

منبع: Webdesigner Depot