در دنیای امروز، با جمعیت رو به رشد کاربران اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، خرید و فروش آنلاین آسون تر از همیشه شده. خیلی از محدودیت هایی که در گذشته برای کاربران وجود داشت، مثل لزوم استفاده از کامپیوتر دسکتاپ برای دسترسی به اینترنت و ارسال پیام، دیگه وجود ندارن.

 مردم به راحتی می تونن با لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمندشون به اینترنت وصل بشن و خیلی از فعالیت هایی که قبلا محدود به کامپیوتر دسکتاپ بود رو انجام بدن، از جمله انجام خرید آنلاین کالا و حتی فروش!

این مزیت فقط به خرید و فروش شخصی محدود نمی شه و در حال حاضر امکان راه انداختن یک تجارت کامل آنلاین، برای همه وجود داره. به عنوان یک فروشنده که از وبسایت فروشگاهی استفاده می کنه، شما می تونید مشتری ها رو از وجود شرکتتون مطلع کنید، اجناس و خدماتتون رو به نمایش بگذارید و تمام پرداخت های مربوطه رو به صورت آنلاین دریافت کنید. 


10 دلیل برای ساخت فروشگاه اینترنتی تان

با توجه به رشد سریع بازار آنلاین، اینجا ده دلیل رو مطرح و بررسی می کنیم که توضیح می دن چرا امروزه رفتن سراغ فروشگاه اینترنتی یک تصمیم اقتصادی هوشمندانه ست:

  1. بازار گسترده

استفاده از فروشگاه اینترنتی به شما این فرصت رو میده که نه تنها توی منطقه جغرافیایی خودتون، بلکه در سطح کشور و یا حتی دنیا بتونید مشتری جذب کنید و کالاهاتون رو بدون توجه به فاصله جغرافیایی ارائه کنید. مشخصا این فاکتور توی فروش کلی شرکت شما تاثیر بسزایی میتونه داشته باشه.

هرچقدر شما جامعه ی هدف بزرگ تری داشته باشید، قطعا احتمال فروشتون هم بیشتر خواهد شد.


  1. محدود نبودن ساعت کاری

چرا باید فروشگاه آنلاین بزنیمفروشگاه های آنلاین بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس مشتری هستن، این قضیه باعث میشه انجام خرید، سر زدن به فروشگاه و تجربه ای که مشتری داره بسیار راحت تر و دلخواه تر بشه که در نهایت فروش شما رو بالا می بره.



  1. گسترش برند

بالا بردن تنوع اجناس در فروشگاه های آنلاین خیلی راحت تر میتونه انجام بشه که به گسترش تجارت شما کمک بزرگی میکنه. در همین راستا، اضافه کردن آیتم هایی که کالبد فیزیکی ندارن مثل کتاب های الکترونیک،دوره های آموزشی و ... به فروشگاه امکان پذیره. 

در پروسه فروش آنلاین، پیاده کردن شخصی سازی های دلخواه مشتری به مراتب خیلی آسون تر انجام میشه که یکی از مزایای پررنگ تجارت آنلاینه.


  1. سرعت انجام خرید

اهمیت ساخت فروشگاه آنلاین برای مشتری ها، در دسترس بودن همیشگی وبسایت باعث میشه که اگه میل به خرید چیزی داشته باشن، بتونن اون رو سریعا ثبت و پرداخت کنن.

این در حالیه که برای یک فروشگاه معمولی، نظر مشتری ممکنه قبل از حضور فیزیکی توی فروشگاه عوض بشه، همین باعث میشه که احتمال فروش رفتن کالا در فروشگاه های آنلاین بیشتر باشه. 



  1. کمک موتورهای جستجو

مارکتینگ از طریق شبکه های اجتماعی و موتور های جستجو و ساختن سایت به نحوی که برای موتورهای جستجو مطلوب باشه، باعث میشه که اسم سایت شما بین گزینه های اول نتایج جستجو باشه. 

همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام برای گسترش تجارت، می تونه به وسیله پیام مستقیم و ارسال نظر، بین شما و مشتری ها ارتباط نزدیک تر و اعتماد ایجاد کنه. 

در عین حال به شما این فرصت رو میده که بتونید به صورت روزانه با پست گذاشتن، مشتری ها رو از محصولات جدید، شارژ شدن محصولات قدیمی، تخفیف ها و.. مطلع کنید و با مشتری ها تعامل فعال داشته باشید که باعث جذب شدن مشتری های بیشتر و ترافیک بیشتر به سمت سایت شما میشه. 


  1. سهولت خرید

امروزه مشتری ها به سهولت انجام خرید خیلی بیشتر از گذشته اهمیت میدن.

به جای ساعت ها وقت گذاشتن برای آماده شدن، رفتن به بازار و گشتن دنبال کالای مورد نظر توی چندین فروشگاه مختلف؛ مشتری ها می تونن هر جایی که هستن و هر ساعتی که بخوان، بدون نگرانی از بابت محدودیت زمانی و یا آب و هوای بیرون از خونه و... به فروشگاه دسترسی داشته باشن.

این مزیت به خصوص برای افرادی که دارای مشغله زیاد و یا معلولیت جسمی هستن و حضور فیزیکی در بازار براشون دشواره، خرید رو آسون تر از همیشه کرده.


  1. هزینه ی کمتر!

بی شک انجام دادن خرید و فروش به صورت آنلاین، در هر زمینه ای، از فروشگاه های معمولی خرج کمتری خواهد داشت. با وجود فروشگاه آنلاین‌، هزینه هایی مثل اجاره مغازه، استخدام کارکنان، بالا بردن امنیت فیزیکی فروشگاه و قبوض آب و برق فروشگاه دیگه جزو مخارج محسوب نمیشن.

این باعث میشه که شما این فرصت رو پیدا کنید که قیمت اجناستون رو نسبت به فروشگاه های رقیب پایین تر بیارید.


  1. ریسک پایین

یک فروشگاه آنلاین به شما این توانایی رو میده که در عین حداکثر سود، حداقل ریسک رو داشته باشید.

ریسک هایی از جمله دزدی از فروشگاه، کارکنان ناسازگار و آسیب دیدن اجناس که توی فروشگاه های معمولی خیلی رایج هستن برای فروشگاه آنلاین اصلا مطرح نیستن.


  1. شخصی سازی

مزایای فروشگاه آنلاین

شما می تونید از وبسایتتون‌ برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید. در قالب کار هایی مثل پیگیری سفارش، تایید تحویل مرسولات و پیشنهاد محصول برای مشتری های ثابت با توجه به سفارش های قبلی اون ها که به ترسیم یه تصویر قابل اعتماد از شرکت شما کمک می کنه.


  1. خرید موثر

امروزه خریداران احتمالی برای خرید آنلاین، با کمک موتور های جتسجو تصمیم می گیرن که چه چیزی می خوان بخرن و از کجا اون رو خریداری کنن. نمایش محصولات شما در یک وب سایت، شانس فروش رو افزایش می ده چون به مشتریان نشون میده که چرا محصول شما برای اون ها مناسبه.


مخلص کلام

راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، در دوره ای که مشتریان دائما در جستجوی سریعترین و آسانترین راهها برای خرید مایحتاجشون، در عین حفظ سبک زندگی پرمشغله شون هستن، توی بازار رقابتی مزایای زیادی برای شما خواهد داشت.

پس بعد از گفتن همه ی اینها دیگه منطقی نیست، اگر میخواید هنوز اصرار داشته باشید که از یک مغازه ی کوچک در فلان کوچه کسب درآمد آنچنانی کنید؛ اونم وقتی که رقبای شما دارن به راحتی محصولاتشون رو آنلاین میفروشن.